Jaki fotel obrotowy wybrać i czym powinniśmy się kierować szukając tego rodzaju mebli do biura?

Jaki fotel obrotowy wybrać i czym powinniśmy się kierować szukając tego rodzaju mebli do biura?

Wykonując pracę biurową większą cześć dnia spędzać będziemy w pozycji siedzącej. Wybierając meble do biura w swojej firmie należy szczególnie zwracać uwagę na dobranie odpowiedniego fotela obrotowego. Dobry fotel biurowy jest bardzo ważny także w użytku domowym.

Będziemy na nim spędzać wiele godzin i często od tego zależy w jakim stanie potem będzie nasz kręgosłup, dlatego nie można o tych kwestiach zapominać. Znalezienie odpowiedniego krzesła biurowego będzie więc tak ważne, bo zminimalizuje potencjalne problemy z naszym kręgosłupem.

Fotel ergonomiczny

Jeśli chcemy mieć dobry oraz ergonomiczny fotel musi mieć on wiele możliwości regulacji. Oczywiście są takie standardy jak regulacja wysokości w pionie, ale są także dodatkowe elementy także ważne tak jak kąt odchylenia, regulowana głębokość siedziska czy podłokietniki. Fotel musi oczywiście być stabilny na składającej się z pięciu ramion podstawie. Powinien mieć takie oparcie, które będzie miało wydzielony zagłówek oraz część pod lędźwie. Mus być ono odpowiednio stabilne, dawać nam oparcie dla łopatek.

Kształt fotela powinien odpowiadać wzrostowi. Posiadać musi siedzisko, które ma płaską powierzchnię i lekko zaokrąglone krawędzie. Ważna będzie odpowiednia głębokość na poziomie około 40 cm. Istotna będzie także regulacja wysokości siedziska. Dobry fotel musi mieć podłokietniki i to oczywiście takie, które mają specjalną regulację, ponieważ w trakcie pracy na klawiaturze będzie to konieczne dla naszego ciała podparcie. Podłokietniki zmniejszą obciążenia na nadgarstkach.

Fotel obrotowy

Dobrze sprawdzają się takie fotele, które mają walor dynamicznego siedzenia co znaczy, że siedzisko i oparcie będą aktywnie podążać za naszymi zmianami pozycji. Jest to korzystne rozwiązani, ponieważ dzięki temu nasz kręgosłup na stałe będzie dostawał solidne wsparcie i ma to dla niego istotne znaczenie.

Fotele w biurze

Ważnym elementem będzie także stosowny amortyzator, który gwarantuje płynną regulację wysokości siedziska. Komfort siedzenia jest tutaj podnoszony przez zastosowanie amortyzatora gazowego ze sprężyną. Dodatkowym elementem fotela biurowego, w którym będzie większy komfort użytkowana jest ten wspominany zagłówek, który stanowi wsparcie dla odcinka szyjnego kręgosłupa.

Te wszystkie dodatkowe elementy są oczywiście ważne, ale nie można zapominać o tym, że kluczem do wygody i komfortu będzie potem odpowiednie ustawienie tego fotela i to ten element ma szczególne znaczenie. Musimy mieć także odpowiedni materiał z jakiego fotel jest wykonany. Unikajmy sztucznych ekoskór, ponieważ na nich będziemy się strasznie pocić. Najwygodniejsze są fotele gwarantujące przepływ powietrza.