Czy biuro przyszłości jest w pełni zdalne?

Czy biuro przyszłości jest w pełni zdalne?

Elastyczna praca jest coraz bardziej popularna od dłuższego czasu. Coraz więcej osób decyduje się na pracę w miejscach innych niż współczesne biuro i w rezultacie znajduje lepszą równowagę między pracą a życiem.

Czy pracujesz w domu? A może pracujesz zupełnie gdzie indziej?

Oczywiście, wiele osób pracuje obecnie w domu, nie wybierając tego dla siebie. Pandemia COVID-19 zmusiła wielu ludzi do pracy w prowizorycznych biurach domowych, aby nadal zarabiać na życie i aby firmy mogły się utrzymać. Czy po ustąpieniu pandemii zdecydujesz się kontynuować pracę w domu, czy też wrócisz do swojego stałego biurka?

Podczas gdy niektórzy ludzie bez wątpienia uważają, że praca zdalna jest nieco trudna, wielu innych naprawdę ją lubi. W ciągu ostatnich kilku lat, jeszcze przed wybuchem pandemii, nastąpił rozkwit pracy zdalnej, a wiele osób decyduje się na pracę z miejsc na całym świecie. Czy wyobrażasz sobie pracę z idyllicznej plaży gdzieś w Azji Południowo-Wschodniej? Jest to całkowicie możliwe, chociaż piasek i laptop naprawdę nie mieszają się!

Pierwszym krokiem do przejścia na pracę zdalną jest zazwyczaj spróbowanie pracy w domu, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Sprawdź tę infografikę, która mówi o niektórych głównych powodach, dla których ludzie wybierają pracę w domu lub całkowicie zdalnie.

Źródło - https://www.cashfloat.co.uk/blog/money-borrowing/hiring-remote-workers/

Pomimo wielu powodów, dla których praca zdalna jest idealna dla wielu osób, nie jest to coś, co prawdopodobnie całkowicie zastąpi pracę w zwykłym środowisku biurowym. Nadal będą istniały biura z cegły i zaprawy, ponieważ nie każdy chce pracować z domu lub gdzieś indziej. Zawsze będą czaty wokół nowoczesnych stołów w salach konferencyjnych, ale może się okazać, że kilku pracowników będzie połączonych przez Zoom w tym samym czasie.

Przyszłość nie wygląda na całkowicie zdalną, przynajmniej nie w 100%, ale wygląda na to, że będziemy mieli do czynienia z podziałem na pracowników, którzy pracują w normalny sposób, czyli ze swojego fotela w standardowym biurze na planie otwartym lub indywidualnym, oraz tych, którzy pracują z domu lub z innej lokalizacji i meldują się przez Internet. Niektórzy mogą wybrać pracę pół na pół, np. przez jeden lub dwa dni w tygodniu pracować w biurze, a przez resztę w domu lub innym miejscu. Chodzi o to, by być elastycznym i znaleźć takie rozwiązanie pracy, które będzie odpowiadało Tobie i Twojej firmie.

Oczywiście firma nie ma obowiązku zgodzić się na prośbę o elastyczny czas pracy, ale musi ją rozważyć i przedstawić solidny powód biznesowy, dlaczego prośba została odrzucona. Jeśli potrafisz myśleć nieszablonowo i wymyślić rozwiązania wszelkich problemów w ramach swojej aplikacji, istnieje większe prawdopodobieństwo, że Twoja prośba zostanie zaakceptowana.

Więc, jak wygląda przyszłość dla Ciebie? Zdalnie lub w inny sposób?