Jak prawidłowo ustawić fotel biurowy?

Jak prawidłowo ustawić fotel biurowy?

Krzesło biurowe, na którym spędzamy większość dnia będzie odgrywać znaczącą rolę na nasze samopoczucie, wydajność pracy czy zdrowie. Jeśli fotel nie będzie wygodny to staniemy się zdenerwowani i nie będziemy mogli skupiać się na sprawach zawodowych.

Po jakimś czasie zaczną się pojawiać przykre dolegliwości związane z bólami pleców, karkiem czy głową. Jeśli chcemy kupować meble biurowe musimy bardzo dokładnie sprawdzać dostępne modele foteli czy krzeseł. Jeśli mamy już fotel wybrany następnie trzeba się zastanowić nad tym w jaki sposób należy go ergonomiczne ustawić.

Wysokość fotela

Tutaj mamy prostą zasadę, że nogi swobodnie muszą się opierać na podłodze, kolano lekko rozwarte, tak by nie było blokowania przepływu krwi. Między udem a podudziem kąt prosty.

Podłokietniki

Siadamy wygodnie, blisko biurka. Łokcie powinny stworzyć kąt 90 stopni i należy wtedy wyregulować wysokość. Podłokietniki przesuwamy horyzontalnie, tak by dopasować je do wysokości i odległości biurka.

Ramiona oparte na podłokietnikach

W czasie, gdy będziemy spędzać czas przed komputerem powinniśmy opierać ramiona na podłokietnikach, dzięki temu bowiem uda się redukować obciążenia kręgosłupa oraz zaokrąglanie się pleców. Nie będzie problemów z tworzeniem się garbu.

Oparcie

Plecy muszą się opierać mniej więcej do minimum wysokości łopatek. Niektóre krzesła posiadają regulacje wysokości oparcia lędźwi. W każdej pozycji oparcie musi wspierać odcinek lędźwiowy kręgosłupa.

Głębokość krzesła

Warto sprawdzić jak wygląda głębokość. Pośladki powinny znajdować się z tyłu krzesła. Dobrze będzie, gdy istnieje możliwość przybliżenia oparcia. W tedy będzie można zadbać o odpowiedni komfort.

Regulacja zagłówków

regulowany fotel biurowy Odpowiednie ustawienie zagłówków będzie ważne dla naszej szyi. Mięśnie karku mogą się rozluźnić oraz odpocząć, jeśli fotel będzie ustawiony dobrze do wysokości pracownika.

Twardość fotela

Bardzo ważne będzie, by nasze siedzisko było wykonywane z materiału, który da odpowiednią cyrkulację powietrza. Przy wielu godzinach pracy będziemy bowiem spędzać wiele czasu i ciało będzie się męczyć na fotelu, gdzie nie będzie cyrkulacji powietrza.