Jak krzesło biurowe wpływa na stan naszego zdrowia?

Jak krzesło biurowe wpływa na stan naszego zdrowia?

Wybierając krzesło biurowe uwzględniamy charakter pracy, którą wykonujemy, ale także to, czy prezentuje się ono profesjonalnie. Nie są to jednak wszystkie parametry, które powinniśmy uwzględnić. Każdy z nas ma bowiem inne potrzeby, o których także trzeba pomyśleć przy wyborze krzesła.

Zdecydowanie więc przy ich wyborze należy się kierować przestrzenią, w której zostaną ustawione. Wybierajmy modele, które są w pierwszej kolejności komfortowe, praktyczne i uniwersalne. Dopiero później zainteresujmy się ich walorami estetycznymi. Podstawowym kryterium wyboru powinna więc być ergonomia; o niej nie powinniśmy zapomnieć i na nią zwrócić przede wszystkim uwagę.

Modny design, funkcjonalność i jakość wykonania są także ważne, ale to nie one powinny zdecydować o tym, który model fotela będzie najlepszy dla naszego kręgosłupa. Jeśli już mowa o kręgosłupie, to pamiętajmy, że eśli krzesło, które ma służyć pracy biurowej zostanie źle wybierane może stać się przyczyną poważnych problemów. I nie ważne, czy na tym krześle będziemy spędzać każdego dnia kilkanaście, czy tylko kilka godzin. Systematyczne i długotrwałe obciążenie mięśni grzbietu i kręgosłupa przełoży się na bóle głowy i pleców, a następnie także na bóle karku i barków.

wpływ krzesła na kręgosłup ​Im dłużej nasze mięśnie i kręgosłup będą narażone na przeciążenia, tym większe prawdopodobieństwo, że dolegliwości bólowe będą nam towarzyszyły każdego dnia. Naszym problemem nie będzie tylko ból fizyczny, pojawi się także spadek koncentracji, dołączą jeszcze zmiany zwyrodnieniowe stawów i deformacje kręgosłupa. Jeżeli więc mamy możliwość wyboru, to wybierzmy fotel, który będzie miał duże możliwości regulowania.

Im więcej ich będzie, tym łatwiej dopasujemy go do własnych potrzeb, które ulegają częstym zmianom. Regulowana wysokość siedziska to zbyt mało. Wybierzmy model z regulowanym odchyleniem oparcia. Wskazane jest, aby można było również regulować opór stawiany przy tej regulacji. Fotel, który stwarza wiele różnorodnych możliwości regulacji jest najlepszym modelem, jaki możemy wybrać.