Jak Twoje biuro może pomóc w walce ze zmianami klimatycznymi?

Jak Twoje biuro może pomóc w walce ze zmianami klimatycznymi?

Jeśli czytasz wiadomości lub oglądasz telewizję, to bez wątpienia ostatnio coraz częściej słyszysz o zmianach klimatu. Powód? Stają się one poważnym zagrożeniem i jeśli chcemy zachować naszą planetę dla przyszłych pokoleń, musimy wstać i zrobić coś z tym teraz!

Może Ci się wydawać, że chodzi o segregowanie śmieci w domu i recykling plastikowych butelek, ale to tylko część tego, co możemy zrobić indywidualnie, aby przyczynić się do wspólnego wysiłku w skali globalnej. To samo dotyczy środowiska pracy. Jak więc Twoja przestrzeń biurowa może pomóc w walce ze zmianami klimatu, kiedy siedzisz w swoich designerskich fotelach?

Jest na to kilka sposobów, ale zanim się nimi zajmiemy, zapoznaj się z tą otwierającą oczy infografiką, która mówi o znakach, jakie daje nam pogoda w Wielkiej Brytanii na temat rzeczywistości zmian klimatycznych.

Źródło - https://foe.scot/what-uk-weather-tells-about-climate/

Aby pomóc naszej planecie i odwrócić niektóre z wyrządzonych szkód, rozważ następujące działania w swoim biurze.

Unikaj pozostawiania włączonych urządzeń elektrycznych

Większość z nas jest winna pozostawienia czegoś w stanie standbyMoże to być drukarka lub monitor komputerowy. Nigdy więcej! Wyłączaj je całkowicie i wyjmuj wtyczkę z gniazdka na koniec dnia. Dobrym pomysłem jest posiadanie listew zasilających do urządzeń elektrycznych na biurku, ponieważ są one łatwiej Łatwiej je wyłączyć i nie można o nich zapomnieć.

Należy również zadbać o to, aby wyłączać światło w biurze pod koniec każdego dnia i pozostawiać je włączone tylko wtedy, gdy jest potrzebne. W ten sposób oszczędzasz energię i jednocześnie zmniejszasz rachunki za prąd w biurze!

Szukaj przedmiotów, które nie powodują emisji zanieczyszczeń

Niektóre materiały w meblach biurowych lub drzwiach/oknach mogą emitować zanieczyszczenia, z których istnienia możesz nie zdawać sobie sprawy. Są one szkodliwe dla środowiska, a także dla zdrowia Twoich pracowników.

Dobrym pomysłem jest przeprowadzenie badań materiałów przed zakupem i regularne sprawdzanie starszych elementów. Jest bardziej prawdopodobne, że będą one stanowiły problem. Ponadto w miarę możliwości należy używać materiałów naturalnych.

Kupuj sprzęt energooszczędny

Jeśli masz starą drukarkę, stare monitory komputerowe lub cokolwiek, co ma więcej niż 10 lat, prawdopodobnie jest mniej energooszczędne niż nowy model. Oznacza to, że zużywa więcej energii, wpływa na środowisko i kosztuje Cię więcej. Należy trzymać się energooszczędny i zawsze upewniaj się, że wyłączasz je pod koniec każdego dnia.

Poznaj zasady recyklingu

Zainstaluj pojemniki na surowce wtórne wokół biura i innych pomieszczeń i upewnij się, że plastikowe butelki, szklane butelki i wszystko inne, co może być poddane recyklingowi, jest wrzucane do specjalnych pojemników i przekazywane do ponownego wykorzystania. W ten sposób zapobiegniesz przedostawaniu się ogromnych ilości plastiku do oceanów, o czym ostatnio dużo się mówi.

Jeśli to tylko możliwe, należy również starać się wyeliminować papier. Oznacza to mniejszą liczbę drzew, mniej śmieci i tańszy sposób prowadzenia biura!

Jeśli to możliwe, zasilaj sprzęt z baterii

Jeśli używasz laptopa, możesz przez co najmniej kilka godzin korzystać z baterii, a następnie ją naładować. Pozwoli to zaoszczędzić energię elektryczną, a także umożliwi poruszanie się z urządzeniem, czy to tabletem, czy laptopem, i współpracę z innymi pracownikami, na przykład przy nowoczesnych stołach do posiedzeń zarządu.

Przejdź na odnawialne źródła energii

Jest to opcja, którą mogą wybrać osoby siedzące przy biurkach dla kierownictwa, ale jeśli to możliwe, warto przestawić się na odnawialne źródła energii, takie jak wiatr, słońce lub energia geotermalna. Są one o wiele bardziej przyjazne dla środowiska, a ponadto pozwalają zaoszczędzić pieniądze.

Skupiając się na ratowaniu planety lub przynajmniej biorąc udział w walce o odwrócenie zmian klimatycznych, pokazujesz również swoim pracownikom, że ci na tym zależy. W takim przypadku bardziej ekologiczne środowisko biurowe może również bardzo podnieść morale!