Jak stworzyć fajną i zabawną przestrzeń biurową

Jak stworzyć fajną i zabawną przestrzeń biurową

Komfort i zadowolenie pracowników to jedna z najważniejszych kwestii, które należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu nowej lub remontowaniu obecnej przestrzeni biurowej. Dlaczego? Ponieważ szczęśliwy i wygodny pracownik to nieskończenie bardziej produktywny pracownik!

Spójrz na to z własnego punktu widzenia - czy wolałbyś pracować w miejscu jasnym, fajnym, kolorowym, w którym wszystkie potrzebne rzeczy są łatwo dostępne, w miejscu wygodnym i w zasadzie całkiem przyjemnym, czy też wolałbyś pracować w miejscu ciemnym, niewygodnym, trudnym i w zasadzie mało inspirującym?

My wiemy, za którą opcją byśmy się opowiedzieli!

Szczęśliwi pracownicy są bardziej skłonni do podejmowania dodatkowego wysiłku i pokonywania kolejnych kilometrów, a to wszystko przekłada się na większą wydajność firmy. To z kolei przekłada się na wspaniałe zyski i mnóstwo gotówki!

Aby Twoi pracownicy czuli się doceniani i szczęśliwi, musisz zrobić wiele rzeczy:

- Włączać ich w proces podejmowania decyzji

- Zachęcaj do zgłaszania pomysłów i słuchaj ich

- Zapewniaj ciągłe możliwości uczenia się i szkolenia

- W razie potrzeby zapewniaj dodatkową odpowiedzialność

- Mówić do nich jak do ludzi, a nie jak do liczb

- Zachęcaj do pracy zespołowej

- Stwórz wygodną przestrzeń do pracy, która jest bezpieczna, jasna i łatwa do pracy

- Zapewnij podstawowe rzeczy, których potrzebują ludzie, np. wodę, ciepło, światło itp.

W tym czacie skupimy się na przestrzeni roboczej, a więc jak stworzyć fajną i zabawną przestrzeń biurową, w której wszyscy będą chcieli pracować?

Rozważ różne metody pracy

W wielu miejscach pracy stosuje się kilka różnych metod pracy, w tym pracę w domu, pracę na odległość, freelancing, hot-desking i pracę opartą na aktywności. Wszystkie te metody pozwalają na wszechstronność i elastyczność, a także mogą pomóc pracownikom dopasować ich ogólne wymagania życiowe do pracy.

Na przykład, praca w domu przez część tygodnia może bardzo odpowiadać niektórym pracownikom i zmniejszyć zapotrzebowanie na ich czas z innych miejsc, np. jeśli mają małe dzieci itp. Technologia umożliwiła nam wprowadzenie takich metod pracy, więc z pewnością warto się nad nimi zastanowić, jeśli sprawdzą się w konkretnej firmie i wśród pracowników.

Być może nie jest to sposób na stworzenie wesołego biura, ale z pewnością poprawia samopoczucie i atmosferę w biurze, a to jest pole, które trzeba zaznaczyć.

Rozważ przestrzenie do odpoczynku

Przestrzeń na przerwy to świetny dodatek do każdego miejsca pracy. Pozwala pracownikom robić przerwy, kiedy tego potrzebują, a jednocześnie współpracować i omawiać pracę z innymi pracownikami, z dala od biurka i ogólnego środowiska biurowego. Wielu z nas zauważa, że pomysły przychodzą nam do głowy, gdy nie jesteśmy "w danym momencie", np. próbujemy wymyślić nazwę czegoś, o czym zapomnieliśmy, a przypominamy sobie o tym cztery godziny później, gdy jesteśmy w domu, nawet o tym nie myśląc. To samo można powiedzieć o pomysłach i sugestiach dotyczących współpracy, czyli o tym, jak bardzo przydają się przestrzenie do odpoczynku!

Dekorowanie przestrzeni do pracy nie jest trudne, ale musisz pomyśleć o rodzaju siedzeń i ogólnej atmosferze, jaką chcesz stworzyć, jeśli chodzi o meble biurowe na zamówienie. Pomyśl o zabawie, kolorze i wygodzie, a na pewno nie popełnisz błędu. Twoja przestrzeń do pracy może znajdować się w rogu biura lub w zupełnie innym pomieszczeniu - wybór należy do Ciebie.

Oprócz tego nie zapominaj o wystroju innych pomieszczeń w miejscu pracy, takich jak stołówka czy łazienki. Te miejsca również muszą pasować do ogólnego projektu! Pomyśl o zabawnych stołach i krzesłach w stołówce, a także o wzorach ścian.

Pomyśl o oświetleniu

Jako ludzie jesteśmy w zasadzie wyszkoleni do poszukiwania naturalnego światła, a sztuczne światło może przez dłuższy czas obniżać nastrój. Upewnij się, że masz tyle naturalnego światła, na ile pozwala Ci Twój pokój, upewniając się, że okna są duże, niezablokowane i otwarte na tyle, na ile to możliwe. Ponadto należy upewnić się, że obecne oświetlenie nie razi nikogo w oczy na ekranie komputera i nie powoduje bólu głowy lub trudności w pracy. Jeśli tak jest, czas to zmienić. Biurka biurowe z dużymi oknami, jeśli to możliwe, otwierającymi się na widok, to świetny dodatek do każdego biura, który z pewnością zwiększy produktywność i sprawi, że pracownicy będą czuli się o wiele bardziej optymistyczni.

Natura jest kluczem

Nie każdy ma do dyspozycji piękny, zielony widok, ponieważ wiele biur znajduje się w środku dużych miast, ale to nie znaczy, że nie można wprowadzić tu i ówdzie odrobiny natury! Rośliny są doskonałym dodatkiem do każdej przestrzeni biurowej i istnieje wiele badań, które dokładnie opisują dlaczego. Dodatkowa ilość tlenu, którą rośliny wnoszą do pomieszczenia, poprawia koncentrację i skupienie, a przede wszystkim - ładnie wyglądają!

Na ścianach możesz również umieścić dzieła sztuki przedstawiające naturę, takie jak zdjęcia plaż, pól, rozległych, otwartych widoków - wszystko, co pasuje do tematyki Twojego biura i miejsca pracy, a jednocześnie ma naturalny charakter.

Zawsze włączaj kolory

Staramy się stworzyć fajną i zabawną przestrzeń biurową, więc zrozumiałe jest, że powinno być w niej również trochę koloru! Krzesła biurowe Funky nie muszą być w neutralnych kolorach, mogą być również jaskrawe! Jeśli motyw przewodni Twojego miejsca pracy na to pozwala (w zależności od rodzaju wykonywanej pracy), wybierz jaśniejsze odcienie na ścianach lub dzieła sztuki z kolorowymi plamami tu i ówdzie. Meble biurowe mogą być w tym stylu lub możesz wybrać standardowe kolory mebli biurowych, np. biurka i krzesła, a następnie urozmaicić je jasnymi ściankami działowymi i ekranami (więcej na ten temat wkrótce!).

Jeśli pracujesz w bardziej ponurej branży, nie ma powodu, dla którego monochromatyczne projekty nie mogą być zabawne i wesołe, a geometryczne wzory wyglądają nie tylko szykownie i modnie, ale także inspirująco. Pamiętaj, że kolor ma bezpośredni wpływ na nastrój, więc przeanalizuj tę kwestię i wybierz schemat kolorów, który sprzyja skupieniu i koncentracji, na przykład chłodne błękity lub zielenie. Jeśli chcesz dodać ognia i pasji, postaw na czerwienie i żółcie!

Sprawdź wentylację

W cieplejszych miesiącach chcesz, aby Twoi pracownicy czuli się komfortowo w swoim miejscu pracy, a nie byli lepcy i rozdrażnieni. Podobnie w chłodniejszych miesiącach, chcesz, aby było im również ciepło. Zastanów się, w jaki sposób możesz osiągnąć te dwa cele, np. otwierając okna, stosując wentylatory, a w zależności od okoliczności - klimatyzację lub ogrzewanie.

Gorące i lepkie biuro nie jest przyjemne w pracy, a zimne pomieszczenie również nie jest najlepszym miejscem do pracy. Znajdź najlepszy środek.

Prywatność jest kluczem

Ekrany biurowe i ścianki działowe to świetny sposób na zwiększenie poziomu komfortu, ponieważ umożliwiają pracownikom odseparowanie się i zapewnienie sobie ciszy i spokoju, kiedy tego potrzebują, do bardziej dogłębnych zadań. Ekrany biurowe można dodawać i usuwać, kiedy tylko są potrzebne, można też stworzyć cichą przestrzeń, np. strefę ciszy, przeznaczoną wyłącznie do zadań wymagających koncentracji.

Z drugiej strony można też utworzyć strefę współpracy, do której pracownicy będą mogli się udać, gdy zajdzie potrzeba przedyskutowania, przeprowadzenia burzy mózgów i podzielenia się pomysłami. Oznacza to, że pracownicy, którzy koncentrują się na zadaniach, mogą je wykonywać, nie przerywając ich rozmowami w grupie, a praca zespołowa może być kontynuowana bez zakłóceń. Zaplanowanie przestrzeni biurowej pod tym kątem jest kluczowe, a w Internecie można znaleźć wiele opcji mebli biurowych, które pomogą Ci to zrobić!

Stwórz strefę nauki

Co powiesz na stworzenie w swoim biurze, w czterech ścianach lub w oddzielnej przestrzeni, miejsca, w którym pracownicy będą mogli się uczyć? Można zainstalować interaktywne moduły edukacyjne na komputerach lub po prostu pozostawić im możliwość surfowania po Internecie w celu znalezienia aktualnych informacji branżowych i nowych odkryć. Zachęcanie pracowników do kontynuowania nauki przez całe życie to świetny sposób, aby poczuli się bardziej cenionymi pracownikami, ponieważ pokazuje to, że inwestujesz w ich przyszły rozwój. Przestrzeń ta jest także doskonałym miejscem do oderwania się od biura podczas przerw lub wyznaczonych godzin nauki i może pomóc w skupieniu umysłu. Oczywiście nauka to zawsze dobra rzecz!

Stworzenie fajnej i wesołej przestrzeni biurowej nie jest trudne, ale trzeba myśleć nieszablonowo. Pomyśl o kolorach, komforcie i zastanów się, w jakiej przestrzeni sam chciałbyś pracować. Ciemne i ponure pomieszczenia nie są inspirujące, jasne i przestronne są!

Czy pracujesz w biurze, któremu przydałby się remont? Jeśli tak, jak wygląda Twoja przestrzeń? Czy masz jakieś pomysły, które mógłbyś dodać do naszego czatu, aby pomóc wszystkim stworzyć idealną przestrzeń funky? Daj nam znać w komentarzach!