Jak wygląda dzień pracy, gdy cierpisz na słabe zdrowie psychiczne?

Jak wygląda dzień pracy, gdy cierpisz na słabe zdrowie psychiczne?

Wszyscy mamy zdrowie psychiczne. To pierwsza rzecz, którą musimy stwierdzić.

Istnieje całkowicie błędny tok myślenia, który zakłada, że zdrowie psychiczne mamy tylko wtedy, gdy jest ono słabe, np. gdy występuje depresja i lęk. Tak jednak nie jest; zdrowie psychiczne mamy przez cały czas. Czasami jest dobre, czasami złe, czasami nie ma żadnej ze stron, ale mimo to je mamy.

Podobnie jak zdrowie fizyczne, zdrowie psychiczne jest czymś, na czym musimy się skupić i mówić o nim bardziej otwarcie. Piętno, które nadal otacza zdrowie psychiczne w miejscu pracy, i oczywiście każdy rodzaj zaburzeń psychicznych w ogóle, jest nie tylko całkowicie niesprawiedliwe, ale jest to całkowicie błędne też.

Musimy otworzyć się i rozmawiać o rzeczach, musimy być bardziej szczerzy ze sobą i musimy wspierać się nawzajem, zbyt. Oznacza to, że jeśli ktoś siedzi z tobą przy nowoczesnych stołach w sali konferencyjnej i widzisz, że ma problemy, powinieneś zrobić wszystko, aby go wesprzeć. Oznacza to również, że pracodawcy muszą zrobić wszystko, co w ich mocy, aby stworzyć wspierające środowisko pracy.

Kiedy zmagasz się ze swoim zdrowiem psychicznym, jak naprawdę wygląda dzień przy biurku?

Oczywiście, dla każdego jest on inny. Wszyscy jesteśmy indywidualni i niepowtarzalni, więc nie można powiedzieć, że będąc w depresji czujemy się tak, a doświadczając lęku tak. Możemy jedynie docenić to, co czujemy jako jednostki. Jednak kiedy siedzisz w swoim fotelu biurowym i czeka cię kolejne 7-8 godzin pracy, zanim będziesz mógł wrócić do domu, można powiedzieć, że nie będziesz cieszyć się tym doświadczeniem.

Może być też tak, że nie jesteś pewien, co jest z tobą nie tak, ale po prostu nie czujesz się sobą i jesteś bardzo przygnębiony. Depresja występuje w wielu różnych poziomach intensywności, ale nie jest to coś, z czym powinieneś próbować radzić sobie sam. Zobacz ten film, który mówi o tym, jak można nauczyć się radzić sobie z depresją i zarządzać nią.

W środowisku pracy, radzenie sobie ze słabym zdrowiem psychicznym daje ci dodatkowe zmartwienie. Nie dość, że masz do czynienia z chorobą, to jeszcze musisz spróbować przybrać odważną minę i przebrnąć przez pracę. Wszyscy musimy pracować, tak właśnie wiążemy koniec z końcem, więc ta dodatkowa presja z pewnością nie pomaga w radzeniu sobie z tym stanem.

Tak więc, dzień pracy dla kogoś, kto zmaga się ze słabym zdrowiem psychicznym jest prawdopodobne, aby przejść powoli, to jest prawdopodobne, aby być ciągłe huśtawka między koncentracją i nie jest w stanie się skupić, czując się dobrze jedną minutę, a czując się okropnie następny. Może to obejmować błędy, ze względu na brak możliwości skoncentrowania się wystarczająco dobrze, a także może obejmować częste wycieczki do toalety, aby usiąść i ukryć.

Pracodawcy muszą być znacznie bardziej świadomi problemów związanych ze zdrowiem psychicznym w miejscu pracy i muszą istnieć obszary, w których pracownicy mogą iść, gdy czują, że potrzebują szybkiej przerwy. Mogą to być kabiny w ramach przestrzeni do odpoczynku, miejsca do siedzenia na świeżym powietrzu lub określony obszar biura, który jest przeznaczony do cichego czasu.

Oczywiście, może się okazać, że współczesne biuro jest miejscem ukojenia dla kogoś, kto zmaga się z zaburzeniami psychicznymi. Może być tak, że jest to miejsce, gdzie mogą pójść, aby zapomnieć o wszystkim i skupić się na krótką chwilę. Z drugiej strony, może to być również miejsce, które po prostu zaostrza problem i powoduje więcej problemów.

Nie ma szybkiego rozwiązania tej sytuacji, ale jest wiele rzeczy, które można zrobić, aby ją poprawić. Kluczowe jest obalenie piętna i wspieranie wszystkich w biurze, aby mogli ze sobą rozmawiać i być dla siebie nawzajem.

Problemy ze zdrowiem psychicznym nie czynią cię słabym, nie czynią cię gorszym człowiekiem, po prostu oznaczają, że właśnie teraz potrzebujesz wsparcia.