5 powodów, dla których ludzie nie lubią pracy w domu i jak je zmienić

5 powodów, dla których ludzie nie lubią pracy w domu i jak je zmienić

Kiedy rozważasz pomysł pracy w domu, co o tym myślisz? Być może już pracujesz w domu, ale tak czy inaczej, jakie są Twoje odczucia?

Wiele osób uwielbia pracę w domu, ale równie wiele osób uważa ją za nieproduktywną lub trudną. Powód? Popadanie w powszechne pułapki i brak zrozumienia, jak je zmienić.

Sprawdźmy pięć najczęstszych powodów, dla których ludzie mówią, że nie lubią pracować w domu i dowiedzmy się, jak odwrócić problem na głowie.

Ryzyko poczucia izolacji

Kiedy jesteś przyzwyczajony do pracy w nowoczesnym biurze i lubisz sesje burzy mózgów przy meblach w sali konferencyjnej lub po prostu brzęczenie w otwartej przestrzeni, możesz uznać, że praca w domu jest nieco cicha. Może to prowadzić do poczucia izolacji od współpracowników.

To prawda, że jest to jeden z najczęstszych problemów, ale można go uniknąć, podejmując wysiłki, aby mieszać się z kolegami, nawet jeśli jest to praca wirtualna. Codziennie melduj się w biurze za pośrednictwem aplikacji Zoom lub wiadomości, poproś o udział w sesjach współpracy za pośrednictwem aplikacji Zoom i od czasu do czasu odwiedzaj biuro, aby być na bieżąco.

Rozproszenia, które mogą pojawić się na Twojej drodze

Prawdą jest, że w zwykłym biurze jest wiele czynników rozpraszających, ale pracując w domu, możesz spotkać się z wieloma innymi. Najlepszym sposobem na uniknięcie rozproszenia uwagi, czy to przez przyjaciół wpadających na kawę, czy przez hałaśliwe dzieci, czy przez telewizję w ciągu dnia, czy przez zwykłą prokrastynację, jest praca z technikami zarządzania czasem.

Spróbuj techniki Pomodoro, zrób listę rzeczy do zrobienia, spróbuj zaplanować, zrób najpierw najpilniejsze zadanie. Należy również pamiętać o regularnych przerwach, aby zachować ostrość umysłu.

Strach przed przegapieniem

Tak, FOMO to prawdziwa rzecz, gdy pracujesz w domu. Możesz się martwić, że brakuje Ci czegoś w biurze i w związku z tym zaczniesz tęsknić za dniami, kiedy pracowałeś przy biurku. Pamiętaj, że wybrałeś pracę w domu z jakiegoś powodu! Nic nie tracisz, ponieważ jak już wspomnieliśmy, jest to całkowicie możliwe, aby pozostać częścią zespołu wirtualnie.

Jeśli chcesz, możesz też regularnie spotykać się osobiście ze swoimi kolegami, na przykład raz na dwa tygodnie na posiłku lub w piątek wieczorem na drinku po pracy.

Praca czasami koliduje z życiem domowym

Tak, to prawda. Jeśli nie umieścisz swojego biura w miejscu, które jest poza zasięgiem wzroku, kiedy oglądasz telewizję lub relaksujesz się, będziesz myśleć o tym, czego nie zrobiłeś i zastanawiać się, czy powinieneś pracować jeszcze przez pół godziny. Nie powinieneś, i przyzwyczaisz się do tego!

Pokonanie tego problemu naprawdę sprowadza się do umieszczenia swojego biura w najbardziej sensownym miejscu i bycia ścisłym z godzinami pracy. Da się to zrobić!

Zawsze będąc w domu

Praca w domu oznacza, że spędzasz więcej czasu w domu niż wcześniej. To tylko część umowy, ale to nie znaczy, że nie można wyjść i iść na spacer na swojej przerwie lub głowy i zrobić swoje sprawunki po pracy skończył.

Bardzo łatwo jest skupić się na negatywach i ubolewać nad tym, że jesteś w domu więcej niż byś był, ale pomyśl o pozytywach - nie musisz się ubierać, jeśli nie chcesz (choć jest to zalecane) i nie musisz dojeżdżać do pracy.

Jak widać, każda pułapka może być naprawiona, jeśli myślisz wystarczająco kreatywnie!